Hoe laat je de kat rechtsom bewegen?

Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-02-2017 10:09

Hoe laat je de kat rechtsom bewegen?

Bericht door admin » 03-02-2017 10:43

Op https://moodle.informatica-actief.nl/mo ... p?id=25993 bij opdracht 3.3 moet de kat een turnright doen. Dat lukt me even niet. Hoe programmeer je dat?
turnRight(); m werkt niet

admin
Site Admin
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-02-2017 10:09

Kat naar rechts met turnRight()

Bericht door admin » 06-02-2017 12:59

UPDATE Dat turnRight niet werkt komt omdat dit in de klasse ANIMAL niet gedefinieerd is. Open de klasse animal maar eens en je ziet onderaan de code voor turnLeft.
Je ziet dat gewerkt wordt met windstreken.

Kopieer de hele void van turnLeft en dan daaronder plakken. Dan verander je de 4 windstreken als volgt:

Code: Selecteer alles


public void turnRight()
    {
        switch(this.getRotation()) {
            case SOUTH :
                setRotation(WEST);
                break;
            case EAST :
                setRotation(SOUTH);
                break;
            case NORTH :
                setRotation(EAST);
                break;
            case WEST :
                setRotation(NORTH);
                break;
            default :
                break;
        }
    }
Na compilen zul je zien dat de turnRight het nu wel doet.

JOR

Oumaima
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-02-2017 15:41

Kortere versie

Bericht door Oumaima » 17-02-2017 12:01

Op de puntjes zet je turn(90). Als je dan op het pijltje rechts klikt is het de bedoeling dat de kat rechtsom gaat. turnRight(); kent het systeem niet daarom kan je dat niet invullen op de puntjes
public void act()
{
if (canSeeMouse()) {
eatMouse();
}
else {
if (canMove()) {
move();
}
else {
turnLeft();
}
{
if (Greenfoot.isKeyDown("left")) {
turnLeft();
}
if (Greenfoot.isKeyDown("right")) {
turn(90);
}
}
}
}

Plaats reactie